7876 8672 - Denne side er et produktkatalog og linker til shops med produkterne kontakt@hoffmannsrideudstyr.dk
Vælg en side

Er det langtid siden du har været ude at ride, eller har din ridetur været mere intens, så er der stor chance for du vil opleve, at dine stænger kan blive ømme senere på dagen eller dagen efter.

Der er tre ting du med fordel kan gøre efter rideturen for, at minimere eller undgå trætte og ømme stænger efter en ridetur.

3 gode råd til at slippe for ømme stænger efter ridning

Der findes mange gode råd til, at undgå ømme stænger efter ridning.

Vi har i denne artikel fundet frem til tre gode råd til, som vi synes er bedst til, at undgå ømme stænger efter ride træning.

1. Massage forbedrer blodcirkulation og giver hurtigere restitution

Flere undersøgelser har bevist, at massage har en positiv effekt på kroppens blodcirkulation, og øger blodgennemstrømningen.

Det er kun de færreste der har råd og tid til professionel massage, hvilket er en skam, da mange kunne have stor gavn af massage efter deres ridetur.

Heldigvis findes der rigtig mange gode alternativer på markedet, og en massagepistol fra en af de kendte mærker som f.eks. Musclepain koster ca. 900-1200 kr.

2. Cool Down efter ridningen

En god rutine efter en hård og intens ridetur er, at indføre en såkaldt Cool Down periode, hvor du evt. kan tilføje lidt let ridning eller skridtning, så din krop kan transportere alt mælkesyren væk der er i dine muskler.

Bare 5-10 minutters Cool Down er nok, for at få en god effekt, der er med til at reducere ømme stænger.

God mad og drikke efter ridning er vigtigt

Efter du har været ude at ride og bruge din krop, så skriger dine muskler efter næringsrig mad og drikkelse.

God næringsrig mad og drikkelse er vigtigt, at indtage efter din krop har været udsat for ridning, da det giver de bedste restitutionsforhold, så din chancer for ømme stænger falder, da kroppens muskler hurtigere restituere.

Hvis du følger disse simple råd, så kan du reducere chancen for ømmes stænger betydeligt

Ved at bruge disse tre gode rutiner og simple råd, så vil du med garanti opleve, at dine stænger bliver mindre ømme efter ridning.

Du kan dog stadig få ømme stænger, men risikoen er bare langt mindre, og hvis du får ømme stænger, så kan du være sikker på de ville have været endnu mere ømme, hvis du ikke havde fulgt disse råd.